KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

BOIKOT DARI PANDANGAN ISLAM II

Posted by Pemuda PAS Paka 30 June 2009


Boikot Dari Pandangan Islam


Fatwa Dr Nasr Fareed Mohamed Wasel

Pada 15 Oktober 2000, beliau secara terbuka menyeru umat Islam di seluruh dunia supaya memboikot barangan Israil dan Amerika serta negara-negara lain yang menyokong negara haram berkenaan. Seruan berkenaan dibuat di Masjid An-Nur ,Kaherah dalam satu ceramah anjuran Kementerian Waqaf Mesir.

Fatwa Dr Yusof al-Qardhawi

" Jihad untuk membebaskan tanahairIslam dari serangan dan penjajahan musuh Islam adalah suatu kemestian dan kewajipan suci agama. Ini berdasarkan dalil yang kukuh dalam al-Quran, Sunnah dan Ijma` Ulama`. Kewajipan ini secara utamanya terbahu ke atas penduduk-penduduk yang menghuni tanah berkenaan, kemudian wajib di atas bahu umat Islam sekitarnya. Sekiranya mereka tidak mampu, maka kewajipan tersebut menjadi kewajipan umat Islam seluruh dunia.

Antara bentuk pertolongan dan bantuan terhadap rakyat Palestin tersebut ialah memboikot secara total barang buatan Israil dan Amerika, kerana setiap ringgit atau dirham, dolar atau pound yang anda gunakan membeli barangan tersebut akan berubah menjadi peluru yang ditembakkan ke arah saudara-saudara dan anak-anak di Palestin ".

Fatwa Imam Syed Ali Khamenei (Islamic Republic of Iran)

Imam Syed Ali Khamenei berkata :" Setiap pembelian barangan yang boleh membantu mengukuhkan kekuatan zionis adalah haram ".

Fatwa Ayatullah Sayyid Muhammad Husayn Fadhlullah (Lebanon)

" Antara usaha yang paling kecil yang kita boleh lakukan ialah dengan memboikot semua barangan yang membantu kekuatan musuh... kita mesti memboikot barangan Amerika dan Israil serta syarikat yang menyumbang kewangan Israil ".

Fatwa Ayatullah as-Sayyid Ali as-Sejestani (Iraq)

" Adalah haram bagi umat Islam untuk membeli barangan daripada negara yang memusuhi Islam dan umat Islam, sebagai contoh Israil ".

Jelas kewajipan untuk memboikot barangan musuh-musuh Islam adalah menjadi prioriti setiap umat Islam. Umat Islam wajib bangun menentang kezaliman dan penindasan yang dilakukan setiap masa. Musuh-musuh Islam semakin berani menghina Islam dan umat Islam kerana mereka menganggap umat Islam masa kini seolah-olah mayat yang tidak bernyawa.

0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !