KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

YDP MAJLIS PERBANDARAN DARUL BONGGOL AKHIRNYA DITUKARKAN

Posted by Pemuda PAS Paka 24 December 2010


YDP Majlis Perbandaran Darul Bonggol Akhirnya Ditukarkan

Bandar Dungun yang kini terlalu banyak bongol-bongol yang dibina dijalan utama di kawasan Bandar Dungun. Penulis dimaklumkan ada 97 bonggol yang baru dibina setelah diluluskan dan binaan tersebut diperolehi oleh sebuah syarikat sahaja yang bernilai Rm3K setiap bongol. Itu belum dikira bonggol-bongol yang sedia ada. Layaklah Dungun dikenali sebagai Darul bangol.

Setelah diangkat menjadi Majlis Perbandaran Dungun, macam-macam perubahan yang menyebabkan penduduk menjadi semakin rimas dan resah. Kononnya untuk mengangkat martabat sebagai perbandaran… akhirnya menyusah dan membebankan rakyat.

Pelbagai desakan, perbincangan bahkan ianya disuarakan ke dalam Sidang DUN tetapi nampaknya YDP nya masih tidak mengambarkan ia seorang yang peka dan mesra rakyat. Tahap kesabaran orang ramai memuncak dan akhirnya mereka berarak melakukan bantahan dihadapan bangunan Majlis Perbandaran Dungun pada 30 Nov 2010.

Orang-ramai menghantar memorandum yang melibatkan YDP Majlis yang dikatakan mengamalkan sikap tidak telus, salah-urus, penyalah-guaan kuasa dan tidak prihatin kepada penduduk kawasan Dungun.

Penulis juga masih ingat pada 12 Februari 2009, bagaimana YDP Majlis telah mensabotaj program "Rayuan Gaza, Palestine:Bantulah Mereka". Program anjuran MAMPAT dan Yayasan Amal Malaysia ini diadakan bagi tujuan mengutip dana untuk disalurkan kepada rakyat Palestine. Kelulusan yang telah diberikan tetapi di saat akhir ianya ditarik balik secara tergesa-gesa. Seluruh kawasan Padang Astaka Dungun telah disita oleh pihak penguatkuasa Majlis Perbandaran Dungun.Terdapat juga 8 helai banner pemberitahuan dari pihak Polis Dungun dan Majlis Perbandaran Dungun. Meskipun program tersebut berlangsung di perkarangan Surau Haji Zainal Abidin sebagai alternative yang dirasmikan oleh YM Tengku Paduka Raja tetapi tindakan tersebut amat mengecewakan.

Banyak tindakan dan pembahagian projek-projek dikuasai sepenuhnya oleh pimpinan UMNO Bahagian Dungun yang dikuasai oleh Pak Rosli bahkan ianya lebih berkuasa daripada pegawai kerajaan maupun Wakil Rakyat sendiri. Pak Rosli yang dikatakan kroni MB Mat Said telah menafikan hak-hak dan peruntukan YB sendiri yang bersama dengan team Idris Jusoh. Khususnya melibatkan peruntukan Dun Paka, Bukit Besi, Sura maupun parlimen Dungun sendiri. Wakil rakyat yang ada dah jadi macam tunggul buruk kepala. Tanpa kuasa.

Apapun mulai 1 Jan tahun hadapan ini YDP Majlis perbandaran Dungun akan bertukar keluar dan akan digantikan denga Harun Mohamed, YDP majlis Daerah Setiu sempena rombakan 15 pegawai tadbir Kerajaan Negeri Terengganu.

Adakah ia akan menyebabkan rakyat menarik nafas lega? Jangan Nampak gelap dilangit lalu air ditempayang dicurahkan… Ingatlah, tanda biru gelap dilangit itu adalah hujan lebat dan mungkin banjir. Entah-entah musibah tsunami yang terjadi… Selagi Gelombang Biru memerintah… selagi itulah beban rakyat tak berkesudahan. Semoga Pru akan datang mendung biru akan berlalu… biru muda tanda langit cerah akan muncul.. warna hijau segar akan menyinar sebagai harapan baru kepada rakyat Darul iman, InsyaAllah.

0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !