KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

PEMUDA ISLAM PERLU SENSITIF

Posted by Pemuda PAS Paka 11 November 2010


BATU RAKIT : Ketua Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Mohd Nor Hamzah mengingatkan agar pemuda PAS perlu sensitif jika berlaku penghinaan terhadap Islam.

Ini kerana, katanya sebarang cubaan menghina Nabi dan ugama Islam merupakan penghinaan terhadap Allah SWT.

“Orang muda mesti ada sifat sensitif dengan sebarang unsur yang menghina Islam. Orang yang menghina kita kemungkinan kita manusia biasa, menghina bumi kemungkinan bumi adalah makhluk.

“Tetapi menghina Rasulullah kekasih Allah, menghina Rasulullah bermakna menghina Allah, menghina Islam bermakna menghina Allah SWT,” tegasnya ketika merasmikan Pelancaran Program Alternative Riding Club (ARC) Pemuda PAS Setiu, di Kampung Tanjung Batu Rakit, Setiu, baru-baru ini.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Payung menyifatkan golongan yang menghina Allah SWT tidak layak hidup melainkan kembali bertaubat.

Bahkan, katanya lebih mendukacitakan jika yang menghina Rasulullah SAW serta ajaran Islam adalah di kalangan orang Islam sendiri.

Hadir sama pada majlis tersebut Setiuasaha Pemuad PAS Terengganu, Ustaz Wan Ahmad Faizul Wan Abas, Ketua ARC Terengganu, Yusuf Embong dan Pendakwah Bebas, Ustaz Azhar Idrus.

Pelbagai acara dipertandingkan seperti memancing, bola sepak pantai, pertandingan mewarna kanak-kanak dan gubahan bagi kaum wanita sempena program tersebut.

0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !