KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

TGHA : Tiada Kerjasama PAS & UMNO

Posted by AdminGraphic 10 August 2010

Paka, Terengganu, 9 Ogos- Presiden PAS, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang hari ini sekali menegaskan tiada kerjasama PAS & UMNO dalam ceramah Isu Persidangan DUN Terengganu di Paka pada hari ini. Coretan sejarah antara PAS & UMNO sejak dulu sehingga hari ini telah menunjukkan pengkhianatan UMNO terhadap PAS. Jika isu perpaduan Melayu yang dilaungkan, mengapa ketika PAS memerintah Terengganu pada tahun 1999 dinafikan hak royalti minyak? Adakah pemerintahan PAS ketika itu bukan dari orang Melayu? Dan hari ini pula orang Melayu di Kelantan dinafikan hak yang sama.

Tahalul Siasi antara PAS dengan rakan dalam Pakatan Rakyat (PR) semakin mantap dimana dalam Konvensyen PR yang lalu, semua anggota PR bersetuju untuk menerima Islam sebagai agama persekutuan dan Hak Keistimewaan Melayu. Langkahan perjuangan PAS semakin ke depan apabila Dewan Himpunan Penyokong PAS dari kalangan bukan Islam telah ditubuhkan. jesteru itu, ahli dan penyokong PAS digesa supaya melipat ganda usaha dakwah dan penerangan kepada pengundi terutamanya kepada kaum Melayu di pedalaman yang masih kurang mendapat pendedahan semasa.

Ceramah ini juga turut disertai oleh YB Wahid Endut (Ahli Parlimen K.Terengganu & ADUN Wakaf Mempelam). Beliau menyata banyak perkara berkaitan dengan isu DUN Terengganu. Antaranya tayangan sidang secara online telah dihentikan oleh kerajaan UMNO bagi menyekat maklumat dapat di akses oleh rakyat. Selain itu, banyak soalan DUN yang dikemukan ditolak untuk dijawab. Berkenaan perbelanjaaan Terengganu sebanyak RM1.78Billion menjadikan perbelanjaan terbesar bagi negeri Di Malaysia apabila dibandingkan dengan negeri-negeri lain namun rakyat Terengganu tetap miskin.

Dalam ceramahnya juga, beliau mendedahkan servival politik UMNO hanya pada 3 perkara iaitu FELDA, undi POS, Sabah & Sarawak. Selain itu, mereka cuba melemahkan PR dengan 4 perkara iaitu Melaga-lagakan Parti dalam PR, menyerang negeri-negeri PR, menyerang peribadi pemimpin PR dan melaungkan Perpaduan MelayuUMNO PAS. Oleh itu, setiap ahli dan penyokong digesa supaya tidak terpengaruh dengan dakyah mereka terutama melalui media massa.

Sebelum pada ceramah tersebut, Tuan Guru Presiden merasmikan Pusat Khidmat Masyarakat Dun Paka di Kg Pinang Merah. Dengan kewujudan pusat tersebut, kerja-kerja kemasyarakatan dapat dilaksanakan dengan lebih efisien dan sistematik. InsyaAllah.

0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !