KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

PEMUDA BERSAMAMU

Posted by Pemuda PAS Paka 25 August 2010

Ziarah Pemuda DUN

Pada hari Rabu 28 Julai 2010 yang lalu, Lujnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Majlis Tindakan (Pemuda) PAS DUN Paka telah mengadakan lawatan ke Cawangan Ketengah Jaya. Rombongan yang diketuai oleh Ketua Pemuda PAS DUN Paka, saudara Ramzi diiringi oleh Ketua Lajnah Kebajikan serta Ketua Pemuda Cawangan Ketengah Jaya, saudara Alfiza.

Lawatan adalah berobjektifkan ziarah ke rumah Timbalan Ketua Pemuda PAS JPC Ketengah Jaya, saudara Alfira yang diserang penyakit misteri semenjak setahun yang lalu.

Meski pun kelihatan penat, rombongan disambut dengan ceria orang saudara Alfira yang secara kebetulannya baru melangsungkan pernikahannya pada hari Jumaat 23 Julai 2010 di Kampung Bukit Bading, Ajil.

Beliau turut menceritakan serba sedikit berkaitan dengan perkembangan kesihatan beliau kepada ahli rombongan. Kaedah rawatan Islam dipilih setelah pakar kesihatan moden gagal mengesan penyakit beliau yang sebenar, malah beliau diisytiharkan sihat berdasarkan perubatan moden.

Kegigihan beliau terhadap kerja-kerja jemaah terbukti apabila pihak Jawatan kuasa Pemuda Cawangan Ketengah Jaya memilih untuk bermesyuarat di rumah beliau memandangkan keadaannya yang uzur. Malah beliau pernah rebah semasa berkempen di Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gantang yang lalu.

Beliau yang kini tidak bekerja tetap positif dan sabar serta sentiasa berikhtiar untuk sembuh. Sedikit sumbangan diberikan oleh pihak Pemuda DUN kepada saudara Alfira. Sekiranya ada sahabat-sahabat yang ingin memberikan sumbangan serta nasihat atau rawatan kesihatan bolehlah berbuat demikian dengan menghubungi pihak Lujnah Kebajikan Pemuda DUN Paka (Muhammad Fauzan – 014 8244650 dan saudara Alfiza – 017 9121312).

Selain daripada itu, rombongan turut menziarah keluarga kepada anggota Pemuda Pas Kerteh 4 yang meniggal dunia beberapa bulan yang lalu serta ke rumah balu Allahyarham Ketua Cawangan PAS Ketengah Jaya, Allahyarham Muhammad bin Abd Ghani.

0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !