KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

IFTOR PERDANA PEMUDA PAS DUN PAKA

Posted by Pemuda PAS Paka 25 August 2010


Iftor Perdana Pemuda PAS Dun Paka

KUALA PAKA, Selasa/ 14 Ramadhan 1431 H : Bertempat di Pusat Asuhan Tunas-tunas ISLAM (PASTI) Kuala Paka, telah berlangsungnya Iftor Perdana Pemuda PAS Dun Paka. Yang kehadirannya lebih kurang 100 orang yang terdiri daripada ahli jawatankuasa Pemuda PAS Cawangan seluruh Dun Paka. Iftor yang diadakan untuk mengambil keberkatan Ramadhan yang berada di dalam fatrah yang kedua.

Iftor dimulakan dengan tazkirah Ramadhan yang disampaikan Ustaz Hanafi bin Abd Aziz, yang lebih dikenali dengan 'Syeikh Hanafi', yang merupakan Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu. Dalam tazkirahnya, menekankan bahawa penampilan, perwatakan, serta amalan pemuda PAS hendaklah berbeza dengan pemuda yang lain, terutama pemuda UMNO. Jangan samakan dengan pemuda yang bukan ahli PAS, dan pemuda yang tidak ditarbiyyah.

Beliau juga turut menekankan pemuda PAS hendaklah berubah minda, gaya kerja dan pemahaman bersempena Ramadhan kali ini. Semarakkan semangat jihad dalam diri masing-masing. Yang semua itu akan diaplikasikan dalam menentang Rejim UMNO laknatullah dalam pilihanraya umum yang ke-13 akan datang.

Juga ditekankan kepada pemuda PAS, agar merenung ke dalam diri sendiri. Jadikan Dosa dan Pahala, Syurga dan Neraka sebagai "Penggalak dan Perisai" untuk menjaga diri daripada jatuh ke lembah kemurkaan Allah taala, yang akhirnya akan membantutkan kemenangan Islam yang diperjuangkan oleh PAS.

Antara pimpinan yang hadir adalah Ketua Pemuda PAS Kawasan Dungun, Ust Jamaluddin Jusoh, juga rombongan ahli jawatankuasa pemuda PAS Kawasan. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dan mendatangkan manfaat yang besar dalam diri pemuda masing-masing. Ramadhan adalah bulan Jihad dan Tarbiyyah...




0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !