KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

PEGAWAI KERAJAAN DAH LAMA BENCI UMNO

Posted by Pemuda PAS Paka 30 January 2011


Pegawai Kerajaan 'Dedalu'??

KUALA TERENGGANU – Menteri Besar, Dato' Seri Ahmad Said mengingatkan penjawat awam di negeri ini tidak menjadi seperti ‘api dalam sekam’ yang mahu menjatuhkan institusi kerajaan.

Menurut Ahmad, mereka yang berkhidmat dengan sektor tersebut tidak patut memburukkan kerajaan atau membocorkan rahsia sulit hanya semata-mata menjadi penyokong parti pembangkang.

“Patut mereka melihat yang memerintah sekarang ini iaitu kerajaan Barisan Nasional (BN), dia tidak boleh hentam kerajaan. Dia (sokong) politik lain, dia nak sabotaj kita pula.

“Buat kerja tidak betul, bocorkan rahsia kerajaan. Macam laporan audit, macam mana pembangkang dapat laporan awal. Laporan awal kita tidak boleh sahkan lagi..saya dapat yang sudah dibukukan, ini tidak betul,” katanya.

Ahmad berkata demikian ketika ditemui selepas Bicara Eksekutif bersama beliau di Dewan Besar, Wisma Darul Iman, semalam.

Turut hadir Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK), Datuk Mazlan Ngah dan Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains dan Teknologi dan Sumber Manusia negeri, Ahmad Razif Abd Rahman.

Ahmad bertegas, sekiranya mana-mana pihak merasakan sudah tidak sesuai bekerja di institusi kerajaan, mereka dinasihatkan meletak jawatan.

“Ada pegawai kerajaan yang bocor maklumat pada pembangkang, itu tidak betul, jadi macam dedalu, mula-mula tumpang sahaja. Kalau dia rasa tidak sesuai dengan jiwa dia, dia berhentilah.

“Kita tidak boleh ada orang berasingan. Jika kayuh satu perahu, orang lain kayuh ke depan, dia kayuh ke belakang, maknanya berpusing di situ sahajalah.

“Kakitangan kerajaan tidak boleh bersikap demikian, (lebih baik) letak jawatan (dan) jangan jadi macam anai-anai yang merosakkan dan mahu meruntuhkan bangunan,” katanya - Sinar Harian

0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !