KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

RM20 JUTA KOS PEMBELIAN SISTEM BIOMETRIK SPR

Posted by Pemuda PAS Paka 26 July 2011


RM20 juta Pembelian Sistem Biometrik SPR

"Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) menggunakan Sistem Biometrik (sistem cap jari) untuk mengatasi isu pengundi hantu. PRU13 bakal menggunakan sistem cap jari. Peralatan untuk sistem biometrik dijangkan berharga puluhan juta ringgit. Dianggarkan kerajaan BN/UMNOapco membelanjakan sebanyak RM15 hingga RM20 juta.

Siapa pula atau kroni atau syarikat yang berjaya membekal sistem biometrik kepada SPR?. Mungkin kroni PM Najib dan Rosmah Mansor @ Imelda Rosmah atau kroni TPM Mahyuddin Yassin atau Sepupu Najib yang bernama Hisyamuddin. Hanya yang ada jawapan ialah PM Najib Razak.

Sistem biometrik tidak dapat menyelesaikan pengundi hantu atau pengundi yang mengundi dua kali. Jelas satu TINDAKAN YANG PALING BODOH DIAMBIL OLEH KERAJAAN BN/UMNO.

Kedua, kerajaan BN/UMNO mahu wang untuk kroni dan OKU (orang kuat umno) dengan kata lain kocek orang orang tertentu dipenuhi wang rasuah atau komisen pembelian sistem biometrik. Ingat UMNO/BN dan kroninya, malah PM Najib sendiri teramat suka kepada wang komisen.

Ketiga, mengapa teramat bodoh kerajaan menghabiskan duit rakyat untuk hampir RM20 juta untuk membeli sistem biometrik. Untuk REKOD JIKA KERAJAAN ATAU SPR MENGGUNAKAN DAKWAT SEPERTI DINEGARA INDIA, IRAN LEBIH SELAMAT DAN LEBIH MURAH. MUNGKIN TIDAK SAMPAI RM2 JUTA.

MUNGKIN kerajaan BN/UMNO ada muslihat disebalik menggunakan sistem biometrik. Semua pengklan data berada dipehak SPR. Perli diingat SPR adalah cawangan UMNO dan pak turut UMNO/BN. Sistem biometrik memudahkan pengundi mengundi lebih satu dan boleh mengundi dimana mana peti undi yang bakal diarakkan olen brua UMNO melalui SPR.

BERSIH tetap mahukan dakwat. MENGAPA KERAJAAN BN/UMNO TIDAK MAHU MENGGUNAKAN DAKWAT? SISTEM DAKWAT LEBIH MURAH DAN LEBIH BAIK KEBERKESANANNYA UNTUK MENGATASI PENGUNDI HANTU ATAU PENGUNDI MENGUNDI DUA KALI DITEMPAT ATAU PETI UNDI YANG LAIN.

JIKA KERAJAAN BN/UMNO SETUJU BELI SISTEM BIOMETRIK UNTUK SPR ADALH SATU TINDAKKAN YANG PALING BODOH DAN HANYA UNTUK MEMENUHI POKEK KRONI DENGAN KOMISEN BERJUTA JUTA. MEMANG DASAR UMNO/BN PENIPU, PEMBOHONG, PENGKHIANAT DAN HIDUP DENGAN RASUAH ATAU KOMISEN .

0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !