KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

APA ERTINYA TERCAPAI PERUBAHAN ISLAM

Posted by Pemuda PAS Paka 14 December 2009


Apakah Ertinya Tercapai Perubahan Islam


Apabila kita menyeru ke arah perubahan Islam kita mestilah mengetahui apakah yang diertikan dengannya dan apa pula implikasi darinya?

Perubahan Islam bukanlah perkara biasa. Juga bukannya kerja yang mudah. Ia bukanlah seperti revolusi-revolusi lain, tidak juga seperti lain-lain pemberontakan.

Perubahan Islam ialah yang berdasarkan aqidah Islam dan tidak dapat berdiri atas asas aqidah lain. Ia melalui manhaj dan sistem yang tidak ada tandingannya di alam ini. Ia merupakan kuasa ketiga yang tidak dapat ditandingi oleh kuasa lain.

- Oleh itu ia akan menggerakkan semua kuasa-kuasa dunia untuk berusaha menghentikan perjalanannya.

- Kerana itu kuasa Yahudi antarabangsa serta Misionary antarabangsa, juga Komunis antarabangsa akan menentang gerakan perubahan Islam.

- Kerana itu juga banyak institusi dan pertubuhan Arab dan 'Islam' akan menentang Perubahan Islam ini.

- Kerana itu setiap parti di kalangan umat kita akan menentang Perubahan Islam ini.

Sesungguhnya jalan ke arah perubahan Islam adalah jalan yang sukar dan berlumpur tetapi ia merupakan satu-satunya jalan yang hak (dan yang hak itu lebih berhak untuk diikuti).

Firman Allah swt yang bermaksud:

¨Dan bahwa (yang kami perintahkan ini) adalah jalanKu yang lurus, Maka ikutilah Dia, dan janganlah kamu mengikuti jalan-jalan (yang lain), Karena jalan-jalan itu mencerai beraikan kamu dari jalannya." (Surah al-An'aam:153)

"Maka (Zat yang demikian) Itulah Allah Tuhan kamu yang Sebenarnya; Maka tidak ada sesudah kebenaran itu, melainkan kesesatan." (Surah Yunus:32)

al-Marhum Syeikh Fathi Yakan

0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !