KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

TEAM BUILDING MTD PEMUDA PAS PAKA

Posted by Pemuda PAS Paka 13 November 2009


Team Building MTD Pemuda PAS Paka


PINANG MERAH; 13 November; Bermula dengan mendengar Khutbah Jumaat yang disampaikan oleh al-Fadhil Ustaz Syeikh Hanafi, Ketua Penerangan Pemuda PAS Negeri Terengganu di Masjid Pinang Merah yang bersempena dengan Program Team Building MTD Pemuda PAS Paka telah disambut dengan ketegasan "Bersama-sama Dengan Jemaah Islam dan Kepimpinannya Adalah WAJIB'.

Kemudian disusuli pula dengan makan tengahari, iaitulah Nasi Ayam al-Mukarramah. Program yang dipengarahkan oleh Saudara Abu Nurul Yadaini bin Abdullah, Timbalan Ketua Pemuda Dun 2, yang diadakan adalah semata-mata untuk memantapkan lagi organisasi kepimpinan pemuda di peringkat cawangan serta merapatkan lagi ukhuwah di kalangan pemuda. Bertepatan dengan tema program ini iaitu "Orang Mude Geng Kite ; Memahami Organisasi PAS".

Program dimulakan dengan pendedahan hala tuju pemuda PAS Dungun yang disampaikan oleh Saudara Mohas bin Salleh, Setiausaha Dewan Pemuda PAS Kawasan Dungun. Seterusnya diteruskan dengan bengkel, pembentangan dan akhirnya dengan ucapan taujihat yang dinyatakan oleh Ketua Pemuda PAS Kawasan Dungun, Ustaz Jamaluddin bin Jusoh.

Acara kemuncak selepas berakhir program tersebut, jam 06.15 petang, program "Orang Mude Geng Kite" iaitu Sumbangan Kebajikan kepada pemuda-pemuda yang dalam kesusahan. Sumbangan ini dipecahkan kepada beberapa kumpulan memandangkan bukan seorang pemuda yang menerimanya. Kumpulan Pertama diketuai oleh Saudara Ramzi bin Abdullah, Ketua Pemuda Dun. Kumpulan Kedua pula diketuai oleh Ustaz Mohd Azizul Hisham bin Zulkifli, Timbalan Ketua Pemuda 1, dan Kumpulan Ketiga diketuai oleh Ustaz Mohd Aruddin bin Nawi, Ketua Lajnah Tarbiyyah Pemuda Dun.

Jam 06.40 petang, program berakhir dan semua pemuda bersurai dengan harapan program seperti ini dapat diteruskan di masa akan datang.

0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !