KALAM PEMUDA

:: SYAWAL ::
Penyelaras Pemuda PAS Dun Paka mengucapkan Salam EidulFitri..Mudah-mudahan Ibadat Puasa Ramadhan Yang Dilakukan, Akan Menjadi Pemangkin dan Penjana Semangat JIHAD Fi Sabilillah Dalam PRU 13 Nanti..Maaf Zahir Batin..Orang Mude Geng Kite..Takbir !!!

WAJIB

LOGO PEMUDA

GALERI PEMUDA

KOPITIAM

Melawat Mangsa Kebakaran

Posted by Pemuda PAS Paka 02 July 2011

ngun – 1 Julai 2011, Kesempitan seorang yang diuji dengan kebakaran kediamannya pada rabu lalu mendapat perhatian oleh Ustaz Azman Shapawi. Setelah selesai mejayakan Pra Bersih di Masjid Pulau Serai semalam, Ustaz Azman sempat meluangkan masa untuk menziarahi mangsa kebakaran, Omran Zakaria, 48 yang lebih dikenali sebagai “mie singa”. Ahli jawatankuasa PAS Rantau Abang turut hadir bersama Ustaz semalam.



Kejadian malang yang berlaku pada 29 Julai 2011 di Kampung Pak Sabah dipercayai berpunca dengan lintas pintas yang berlaku di sebuah cyber café pada pukul 4.45 petang ketika jemaah masih menunaikan solat Asar. Difahamkan pihak bomba yang bertugas mengambil masa sehingga 30 minit untuk sampai ke tempat kejadian.




Lebih malang belum sempat pihak bomba sampai, api yang marak tersebut terus menjilat rumah kediaman Omran Zakaria yang terletak bersebelahan dengan cyber café tersebut. Keadaan yang cemas tersebut menyebabkan Omran tidak mampu menyelamatkan assetnya kecuali hanya sebuah kereta.





Setelah melihat asset cyber café tersebut yang mempunyai 2 biji Air cond, 2 biji mesin fotostat, dan computer, Polis mengangarkan kerugian kasar yang ditanggung mangsa lingkungan RM 200,000 manakala kerugian yang ditanggung Omran dalam lingkungan RM 50,000.


Dikesempatan itu, Ustaz Azman yang bersimpati dengan kejadian malang itu telah memberi sedikit sumbangan kepada Omran bagi meringankan beban yang ditanggungnya. Namun Ustaz Azman tidak mempunyai kesempatan untuk menyumbang kepada pemilik cyber café tersebut kerana beliau telah menumpang berteduh di rumah saudaranya di Pulau Serai semalam.Malah PAS Rantau Abang turut menyediakan tabung di masjid dan surau-surau bagi membantu mereka.


0 comments

BUKU JINGGA : KLIK !